.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
باحضورآیت الله مقتدایی كلنگ حوزه علميه زرگرشهربابل به زمين زده شد

رئیس شورای اسلامی شهربابل گفت، در شهرستان بابل سه حوزه مختص برادران و دو حوزه مختص خواهران مشغول فعالیت است.

به گزارش خبرنگارشمال نیوزدربابل : حجت الاسلام حسن فلاح درمراسم کلنگ ‌زنی حوزه علمیه زرگرشهراز بخش لاله‌آباد بابل بابیان اینکه، در شهرستان بابل سه حوزه مختص برادران و دو حوزه مختص خواهران مشغول فعالیت است، افزود: ولی در بابل به خاطر روحیه دینداری و ولایت‌مداری مردم خلأ حوزه‌های دیگر را در مکان‌های مختلف از جمله لاله آباد احساس می‌کردند.
وی تصریح کرد: درخواست احداث این حوزه یک سال قبل مطرح و شورای مدیریت استان به ریاست آیت الله طبرسی و عالی ‌ترین مرجع تصمیم گیری شورای عالی گسترش حوزه سراسر کشور، آیت الله مقتدایی با احداث این حوزه موافقت کرده و زمین مناسبی برای احداث این حوزه در این بخش مهیا شد.

فلاح بیان داشت : ساختمان این حوزه در دو طبقه احداث، که طبقه نخست شامل بخش اداری، نمازخانه و سلف سرویس و طبقه دوم شمال 40 حجره برای 20 نفر است که در فازهای بعدی اگر طبقه سوم آن آماده شود پذیرای 400 طلبه خواهد بود.
وی گفت: 130میلیون تومان از سوی دو خیر برای احداث این حوزه علمیه اهدا شده است و ما منتظر کمک‌های مسئولان و مردم به ویژه خیران هستیم.
فلاح همچنین خاطرنشان کرد : دو کار مهم و ماندگاری که در سال جهاد اقتصادی در زرگرشهربابل انجام شد یکی برگزاری نمازجمعه در بخش لاله‌آباد بوده ‌که با وجود پیش ‌بینی ما حضور مردم بسیار چشمگیر بوده و استقبال بی‌نظیر مردم منطقه نشان از رضایت و علاقمندی مردم از این کار بزرگ است.
فلاح درادامه گفت : اقدام بزرگ دیگر تاسیس حوزه علمیه در این منطقه بوده تا این حوزه‌ها به پرورش ائمه جماعت بپردازند بنابراین نقش حوزه‌های علمیه بسیار بزرگ است.
وی بااشاره به اینکه ، هر نماز جمعه تکیه‌ گاه معنوی برای بخش و تکیه ‌گاه و پشتیبان مهمی برای مردم منطقه است، افزود: حوزه علمیه پایه‌های نورانی است و در بقای اسلام، عزت مسلمین و تنویر افکار اسلامی و بیداری جهان و پیدایش نهضت‌های آزادی‌بخش نقش ارزشمندی ایفا می‌کنند.
وی اذعان داشت: اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به شکل معجزه‌آسایی پیروز شد یکی از نشانه‌های اهمیت حوزه و خروجی‌های حوزه بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهربابل درادامه افزود: امام خمینی (ره) یکی از بی‌نظیرترین شخصیت تاریخ خروجی حوزه بوده است و همچنین مقام رهبری که نظیر آن در دنیای امروز وجود ندارد از فرزندان حوزه است.
گفتنی است : دراین مراسم کلنگ زنی آیت الله مرتضی مقتدایی مدیرحوزه‌های علمیه کشور، آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه درمازندران، حجت السلام علی اکبرناصری سفیرجمهوری اسلامی ایران درواتیکان،مهدوی فرماتداربابل وهمچنین دیگرمسئولین استان و شهرستان بابل نیزشرکت داشتند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 7 بهمن 1390
جناب آقای دکتر کریمی نماینده پرتلاش و ولایی بابل هم تشریف داشتند
نا شناس 8 بهمن 1390
نماینده ولایی یا مشایی؟؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.232 seconds.